Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Skica za analizu aktuelnog stanja u RS

Komentari (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 29 avgust 2012 17:36
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Svaka čast na tekstu !
Preporuke:
26
6
2 sreda, 29 avgust 2012 18:14
Bojan
Samo još mali dodatak: RS već 2-3 godine zaredom od Srbije dobija nekakve pozajmice žita.. najnovija, prema izvještaju sa sastanka DŽombića i Dačića, iznosiće nekih 20.000 tona.
Dakle, RS je kontinuirano godinama u manjkovima strateškog proizvoda kao što je pšenica, i Vlada RS nema nikakav plan kako da taj manjak održivo nadoknadi tj kako da obezbjedi proizvodnju. Da nema Srbije, ispada da bi RS morala da diže kredite da kupi hranu na stranom tržištu, i to jop pored toliko zaparloženih njiva i neiskorišćenih kapaciteta!
Ne simpatišem SDS, nisam zaboravio kako su se ranije ponašali, ali ova sadašnja klika na vlasti ništa novo ne može da stvori, a put koji su trasirali vodi u propast. Smjena, ili bolje reći tranzicija vlasti je neophodna.
Preporuke:
32
2
3 sreda, 29 avgust 2012 18:56
bogami
Oštro, ali uglavnom tačno.
Preporuke:
28
2
4 sreda, 29 avgust 2012 21:29
Lav
Pitanje autoru teksta, koliko RS izdvaja sredstava za funkcionisanje države BiH, samo npr. za vojsku i šta u stvarnosti dobija, da li bi ta sredstva u paketu uložena u npr. poljoprivredu RS za par godina stvorila respktabilnu poljprivredu, koja bi apsorbovala veliki deo nezaposlenog stanovništva u primarnom i prerađivačkom sektoru.
Previše apstrahujete štetu od suše, sve je praktično spaljeno i na kraju ne nudite ekonomska rešenja za razvoj Republike Srpske.
Sama personalna promena i preuzimanje vlasti od SDS i PDP , meni ne uliva ni malo poverenja a posebno u oblasti prerogativa RS u odnosu na BiH, sećate se termina " uvrtanje ruku" , ja imam termin za takve, uvrnuti ljudi...a uvrnuti su u opoziciji, nisu promenjeni.
Preporuke:
14
10
5 sreda, 29 avgust 2012 22:04
Arsenije
Odlična dijagnoza! Posebno mi se sviđa povezivanje ekonomske održivosti i političke autonomije Republike Srpske, u smislu da drugog nema bez prvog. Ustavno pitanje u Bosni i Hercegovini, po mom mišljenju, nije riješeno, ali ako ne bude hljeba, neće biti ni ljudi koji će ga riješiti.
Preporuke:
13
2
6 sreda, 29 avgust 2012 22:09
Lav
Još jedno pitanje autoru, kolika je bila prosečna plata u javnom sektoru 2004. godine, navešću vam primer javnih delatnosti , prosveta, prof. u srednjoj školi 400 KM , univerzitetski profesor 650 KM, mizerluk i još , SDS i PDP uglavnom izvršili privatizaciju u RS, odnosno pljačku građana RS, nisu sačuvane delatnosti preduzeća, kupljene fabrike su pretvorena u građevinsko zemljište. Rafineriju Brod ste dogovorili da prodate za 200 mil. dolara, u svakom mestu ste stvorili tajkune, koji su pravili stanove na najboljim lokacijama.
Srpske banke koje su bile likvidne, prodavali ste za vreću brašna, SDS je doveo RS zaista na ivicu propasti sa PDP u institucionalnom segmentu kao i ekonomskom, vaš predsednik ( tadašnji) se pred Pedijem ponašao kao medijator iz Banladeša a ljegov tadašnji zamenik a sadašnji predsednik kao naivan!
Preporuke:
18
11
7 četvrtak, 30 avgust 2012 06:18
lelica
Statisticki podaci su samo ulazne stavke u analizi, i treba se znati njima koristiti.Povrsna interpretacija dovodi do netacnih zakljuca. Ne kazem da je situacija u Srpskoj dobra i da je narod sit i zadovoljan, ali za potpunu sliku trebalo je prikazati iste parametre za drugi entitet-FBiH i za zemlje u okruzenju. Koliko li kosta hljeb,mlijeko, litar goriva u Sloveniji, Hrvatskoj, FBiH, Srbiji, Crnoj Gori. Koliki je budzetski deficit, BDP/stanovniku, pokrivenost izvoza uvozom? Sta li se desava u svjetskoj ekonomiji, da nema neke recesije i kako se to odrazava na ekonomije malih i otvorenih zemalja? Na kraju koliki je suverenitet Srpske u okviru BiH, kojim instrumentima ekonomske politike moze da upravlja a koji joj nisu na raspolaganju, kako se dijele sredstva od PDV i drugih poreza, itd, itd...
Elem, jedino sto se na osnovu gornjeg teksta moze zakljuciti je da autor pripada opoziciji u RS, a da je svrha teksta dnevno-politicka (7.09. pocinje kampanja za lokalne izbore)
Preporuke:
9
6
8 četvrtak, 30 avgust 2012 08:28
BanjalukaKrajina
@Lav

Plate su bile manje, ali i cijene su bile manje, sadašnja vlast je plate povećala ali bez realnog osnova, sredstva su uzimali iz kredita. To je naravno kupovina glasova, ali sad to neće proći. U ostalom nije ni bitno ko je na vlasti, naš kraj u tome svemu je jasan dužničko ropstvo i biološki nestanak, to se već dešava na naše oči. Možemo pričati šta hoćemo, ali dok narod ne upali lampicu i krene sa aktivniijim angažmanom u vidu inicijativa i protesta da se rješe određeni problemi nema od nas ništa. Znači problem po poroblem, nijedna afera da ne ostane bilo prošlo. Običan narod je između čekića i nakovnja, sa jedne strane imamo neprijateljske narode koji hoće da nas istrijebe, a sa druge lopove koji hoće da nas pokradu, a sa treće nas same koji to samo gledamo.
Preporuke:
15
1
9 četvrtak, 30 avgust 2012 08:31
Zona
Lave,
Probudite se iz SNSD-eovog bajkovitog sna,i priznajte da ekonomska situacija ni u ratnom periodu u RS nije bila ovako katastrofalna. Posebno u istočnom dijelu Republike, i tada je privreda funkcionisala uglavnom sa ženskom radnom snagom i izdržavala vojsku. Pominjati kolike su bile plate, a ne pominjati koliki su bili troškovi života, i u kom su procentu plate rasle u odnosu na troškove života je u najmanju ruku neozbiljno. Dok Predsjednik Republike paradira, korupcija raste, privreda propada,nezaposlenost raste, standard stanovništva drastačno pada.Pa kao primjer lošeg će poslužiti umjetnost da se Javno preduzeće Šume dovede u ogromnu dubiozu i gubitke.I zaboga, pokušavaju se zamazati oči javnosti hapšenjem generalnog direktora ( inače socijaliste)koji je na toj funkciji nepunu godinu i po, a SNSD-ovim kadrovima koji su do propasti ovo preduzeće doveli n ni dlaka sa glave da fali.Samo toliko da se zna u većini gazdinstava ovog preduzeća prosječna neto plata za 6 mjeseci je 600 KM
Preporuke:
11
5
10 četvrtak, 30 avgust 2012 09:26
Bojan
@Lav
Odmah da se ogradim, kao što gore rekoh, nisam SDSovac!

Što se tiče plate 2004, kolike su bile plate 2007? Moja mama danas u Poreskoj upravi ima 30% nižu platu nego 2006-7 što je bila. Za to vrijeme ista stranka je na vlasti. Danas se za 100 km može kupiti manje nego 2007, a posebno 2004. godine. 2004. kvadrat stana u BL koštao je oko 1000km, danas je to 1800 km.

Druga stvar, koliki je bio ukupan dug, tj. spoljno zaduženje RS 2004 godine, koliko iznosi danas?

Rast plata u javnoj upravi RS nije uzrokovan boljom organizacijom već su se izdvajanja povećala, posebno kada se posmatra u odnosu na BDP, a nova vrijednost nije stvorena. A odakle onda dolazi taj novac? Od privatizacija i pozajmljivanja.

Tako da posmatrati samo platu izolovano od ostaloga nema smisla. Možda sada (SNSD-ovi) službenici imaju veće plate, ali uzrok tome nisu ostvareni rast i povećanje efektivnosti/efikasnosti, već jednostavno i prosto zaduživanje, uostalom, kao što svi rade u regionu.
Preporuke:
9
3
11 četvrtak, 30 avgust 2012 09:33
Bojan 2
Živim u inostranstvu i imao sam prilike da vidim kako bi stvari mogle da funkcionišu (iako ni ovdje nije savršeno) i kada dođem kući veoma dobro vidim sve loše stvari i propuste na koje su se naši ljudi navikli i ne primjećuju ih.

Kažem vam, ovaj sistem vladanja i organizacije političkog sistema i svega vodi RS u propast! Slično važi i za Srbiju.
Već 20 godina slušam priče o glorifikaciji vlasti i velikim očekivanjima. Moja tata nakon gledanja RTRS dnevnika već 20 godina pada na istu foru i najave bez osnova. Banda obmanjuje narod i uništava budućnost dolazećim generacijama!

Problem je jednostavan: vlast nema inspiracije, nema moralnog kapaciteta (mnogi su krimosi), nema profesionalnog kapaciteta (ko se privatno nije snašao ide u politiku) da napravi promjene koje će stvoriti Srpsku održivom i naprednom.
Metodologije u upotrebi su dokazano neefikasne i sa ovakvim pristupom i sistemom vrijednosti naš region se gasi za 20-50 godina tj drugi ga preuzima. I RS i Srbija.
Preporuke:
9
0
12 četvrtak, 30 avgust 2012 09:34
Zona
Ovaj tekst je veoma dobar i šta ako autor pripada opoziciji i šta ako je predizborna kampanja već počela? Ko će ukazati na propuste vlasti, ako ne opozicija, zašto se izbori održavaju, zarad promjene vlasti. Bolje da se ovakvo stanje na izborima mijenja, nego da ga narod mijenja na ulici.Ova opozicija koju Lelica pominje,zbog svojih grešaka je na izborima bila kažnjena od akuelne vlasti. Bože moj,neće biti potopa, ako i ova vlast za svoje greške bude kažnjena. Što ne valja, valja mijenjati.Slažem se da je narod između nakovnja i čekića. Narod upravo zbog svoje nacionalne ugroženosti stoički podnosi ekonomsko pustošenje Republike i egzistencijalnu ugroženost.Postavlja se pitanje koliko će imati još snage i do kada, obzirom da su ovo opštinski izbori i ako dođe do promjene vlasti na opštinskim nivoima, glavne poluge vlasti će ostati još dvije godine.
Preporuke:
9
2
13 četvrtak, 30 avgust 2012 09:44
Prvo skoci pa reci hop
Zaista je tužno gledati sve one ravnice u Posavini kako stoje neobrađene i neiskorištene. Tužno je vidjeti sa kojim potencijalom raspolaže Bosna i Hercegovina, a još tužnije vidjeti kako lokalne age, begovi i kneževi muzu ovaj jadni narod i sklapaju quasi investicijske ugovore sa hoštaplerskim i sumnjivim likovima koji love u mutnom kao što je ova naša država. A najtužnije od svega je što nam bijedu i jad prodaju pod nacionalni zanos i interes dok su oni svoje uže i šire potomke obezbijedili za naredna tri pokoljenja.

Dok nas svi u okruženju zovu braćom i tapšaju po ramenima, dotle ti isti se ponašaju prema nama kao "topla" braća i zavaljuju nam ga kad god i gdje god stignu.

Age će se uvijek lizati sa agama i kneževima. Dodik će zvati prvi Lagumdžiju ako mu treba šta privatno završiti u Sarajevu, Tihić će zvati Dodika i Čovića ako mu šta treba završiti u Banja Luci i Mostaru a samo naivni Bošnjo, Srbin i Hrvat će se nadati da će mu pomoći njegov Zlaja, Mile i Dragan.
Preporuke:
11
1
14 četvrtak, 30 avgust 2012 10:05
Srbin iz Srpske
Ako je ovo politička platforma SDS sigurno je da za njih neću glasati.Ovo mi liči na ono što godinama govore Lagumdžijine socijaldemokrate.Nacionalna pitanja nisu važna,trećerazredna su u odnosu na pitanja ekonomije.Mantra Tadićeva i DS bila je da ne možemo očuvati KiM ako nismo ekonomski jaki,a ekonomsko blagostanje može doći samo ako se priključimo EU što je paradoks i besmislica,jer EU traži od nas da priznamo Kosovo kao nezavisnu državu.Autor nagovještava nešto slično i sa RS.Dajte da rješavamo ekonomska pitanja po preporukama MMF,koji zastupa politiku međunarodne zajednice,koja se svodi na to da su neophodne ustavne promjene kako bi BiH ekonomski ojačala.Zašto autoru toliko smeta kad se kaže da smo bolji entitet?Osnovna borba srpskog naroda u BiH jeste borba protiv unitarizacije.Na nju ne smijemo da pristanemo zbog ekonomskih pogodnosti.Inače bi pogazili sve ono što su nam preci pretrpjeli ne želeći da se odreknu svoje vjere.
Preporuke:
10
9
15 četvrtak, 30 avgust 2012 11:51
Stanić Milan
Autor teksta iznosi(uglavnom) statističke podatke vezano za unutrašnje probleme RS i BiH kao složene države,a da se pri tome malo ili nikako nije fokusirao na vanjske faktore.Dejtonskim sporazumom(Anexom IV)BiH je definisana ka državna zajednica"sui generis"koja je intervencijom Visokih predstavnika,arbitražom (Distrikt Brčko),Venecijanskom komisijom, presudama Ustavnog suda BiH dovedena do apsurda.Radi te činjenice pored dva entiteta(kakva glupa politička formulacija)u BiH postoje tri realiteta koji se ne mogu putem političkih predstavnika dogovoriti ni oko čega.Pogledajte samo tu lakrdiju oko promjene Ustava po presudi Ev.suda za ljudska prava.Usaglšavanja traju godinama,a sastanci politički lidera sliče onima iz 90-tih kada se raspadala zajednička država.Ako se svemu ovom doda činjenica da je RS postala prćija jedne pol. opcije koja verbalnim mahinacijama kroz mas medije od krize pravi "Potemkinova sela", onda je iole pametnom čoveku svega dosta.
Preporuke:
5
2
16 četvrtak, 30 avgust 2012 13:51
Lav
U Republici Srpskoj je neverovatno investirano u komunalnu infrastrukturu, obrazovanje , zdravstvo, reprezentativne objekte našh institucija.
Ne postoji škola u RS koja nije adaptirana ili izgrađena, deca su išla u kontejner škole, nisu postojale zdravstvene ambulante a koje su postojale više su ličile na sirotinjske štale.
Banjalučki kampus nije pao sa neba , regionalna bolnica koja u Bijeljini koja će koštati 100 miliona KM sa opremom itd.
Bojane niste napisali koliko je Vaša majka ima sada platu, 2004 kg svinjskog mesa koštao je 7KM, junećeg 8, voda 0,6 kubik, vekna hleba 0,5 KM itd, pa uporedite sa 2004 g.
Zaduženost RS 2004. g., pa u to vreme Srpsku niko nije hteo ni primiti u bilo kojoj stranoj finansijskoj instituciji,stranoj državi, svi su smatrali da je gotova.

Razvojna banka uz povoljne kreditne aranžmane je otvorila vrata svim potencijalnim biznismenima, preduzetnicima, ali kod dosta naših ljudi vlada samoupravni sindrom
Preporuke:
4
9
17 četvrtak, 30 avgust 2012 13:59
Marko
citam i ne verujem, Banjaluka za kulturu izdvaja 0.6% svoga budzeta. Pa vise su izdvajali osmanlije i austrougari kao okupatori.

Ne moze ovo dobro da se zavrsi.
Preporuke:
9
0
18 četvrtak, 30 avgust 2012 14:06
Lav2...
... naši ljudi ne mogu shvatiti da je globalizacijom socijalna funkcija države marginalizovana, svi i dalje hoće " državni posao" ,odnosno da im država nađe.Funkcije savremene države su sasvim nešto drugo.

Povećanje plata kažete zaduživanjem, povećanje je zaista vršeno privatizacijom, isplata dve-tri penzije koje je PIO bio dužan itd.

Jedan kaže dok se ne dignu demonstracije, ljudi shvatite da je penzioni i zdravstveni fond u RS bio nula, nije to Nemačka i Zapadne zemlje gde se milijarde iz tih fondova investiraju u obveznice, autoputeve itd.
Da ne mislite da ja hvalim nešto, nezaposlenost je katastrofalna, hajde da se zapitamo ima li naše odgovornosti, ne živim ni ja na državnim jaslama.

Mogućnosti razvoja postoje, naročito u poljoprivredi ali ne na ovaj način, tu mora biti promena.Verujem u kapitalne inesticije, što se tiče SDS, oni nemaju šanse, najrelevantniji čovek koji je bio u SDS je odbačen, dr Kalinić, jedini je on liderski mogao parirati Dodiku.
Preporuke:
5
4
19 četvrtak, 30 avgust 2012 14:39
Bojan @Lav
Naravno, uradili su nešto, nije to crno-bijela vlast. Ja samo smatram da su:
1) uradili nedovoljno
2) to što su uradili neuporedivo je i nekompetitivno sa spoljnim stopama rasta (mislim na normalne zemlje u svijetu)

Ovim tempom napretka RS će trebati oko 500 godina da ostvari napredak koji su J. Koreja, Singapur, Kina ili Japan postigli za 40-50 godina. O tome ja govorim.

Dalje problem sistemske korupcije. Samo taj jedan razlog je dovoljan da se čitava vlast svrgne. Usudio bih se ovdje da govorim o organizovanom zločinačkom poduhvatu! Svi su uvezani, sve je povezano, svako uzima %, ljudi nisu jednaki pred zakonom. Odgovorni u institucijama namjerno neće da rade svoj posao "da se nekome ne bi zamjerili". Sada kada je došlo do koske hvataju i žrtvuju marginalne igrače.

Pominješ IRB.. šta misliš zbog čega svakih H mjeseci IRB mijenja direktora? Zato što svaki novi koji dođe vidi u šta se uvalio i ne može da trpi pritiske
Preporuke:
7
1
20 četvrtak, 30 avgust 2012 14:54
Bojan2 @Lav
Znaš, lako bih i ja pravio tu infrastrukturu.. dignem nepovoljan kredit,zadužim buduće generacije, a onda uložim novac u ekonomski neisplativ projekat koji platim po 2-4 puta većoj cijeni nego u inostranstvu zbog prevelikih troškova ugradnje.Slažem se za to što govoriš o mentalitetu, i ta vlast nije ništa bolja od naroda koji je bira. To je mnogo tužna činjenica. Ne bi mi bilo krivo kada bi RS bila na kraj svijeta,bez ikakvih resursa, pa se ovako živjelo.Ovo što se sada radi je apsolutno moralno posrnuće, neefikasno i neefektivno korišćenje resursa, neplanski i nekoordinisan rad, i najgore od svega, sistematsko samoobmanjivanje o uspješnosti sistema i boljoj polovini.Ne kažem da su SDS/PDP bolji.. sjetimo se samo Ivanićeve vlade eksperata i prodavanja banaka za 1evro.. svi oni su previše duboko ukorijenjeni.Nadam se da će ovaj sistem što prije propasti, jer tako će se lakše i sa manje patnje obnoviti. Ako budu jahali ovako još 5 godina i onda propadne bojim se da će biti kasno.
Preporuke:
6
2
21 četvrtak, 30 avgust 2012 21:32
Vlado
Sjajan tekst, dosta je narucenih nazovi analiticara, koji su kao papagaji koji ponavljaju jednu jedinu rijec koju su naucili.
Preporuke:
5
2
22 petak, 31 avgust 2012 10:03
Vizija Republike Srpske iz ugla SDS
Ovaj tekst ne nudi nikakve odgovore, samo kritizerstvo, ok , naravno treba kritikovati, kako poboljšati životni standard građana u RS ???
Drugo, ko će vjerovati da ova ista ekipa koja se vrti u SDS neće opet biti " kooperativna" sa tzv. međunarodnom zajednicom oko prenosa ovlaštenja na BiH, ko je od konfederacije definisane Dejtonskim ustavom napravio federativno uređenje ???
Preporuke:
3
3
23 petak, 31 avgust 2012 10:38
Lav Zona
Na tu vašu stupidnu priču o ratnoj privredi i kompletnoj "analizi" , mogu reči bez eufemizma, ne pričajte gluposti. Direktor tek 1,5 godinu, to argument??? Koja je vrednost BDP bila u ratu??? Ko je bio direktor Srpskih šuma u mandatu Pere???
O tempora o mores, nećete vi sa to pričom pobediti ni u mesnoj zajednici !
Prihvatam samo konstruktivan dijalog , verbalna denunciranja u aut !!!
Preporuke:
1
2
24 petak, 31 avgust 2012 11:14
Neko sa strane
zanimljivo da se ljudi upinju da naprave tu RS normalnom drzavom a sav im posao jalov. Cisto gubljenje vremena.

Ta 'drzava' privremeni je produkt zaustavljanja rata i kao takva ima ograniceni vijek trajanja. Najbolji pokaztelj, distrikt Brcko kao eventualna spona izmedju dvije RS je perfidnim igrama zapadnih igraca nepovratno izgubljen.

Citavo bivse rukovodstvo u zatvoru optuzeno za najvece zlocine. ?Drzava' nastala na genocidu i planskom protjerivanju svih nesrba. Zar netko misli da ce svijet napraviti iznimku i dozvoliti takvu drzavu? To bi otvorilo pandorinu kutiju sirom svijeta za razne negativce da rade sta hoce.

I zadnji, mozda najvazniji argument. Kako ta 'drzava' misli da prezivi u potpuno neprijateljskom okruzenju, duboko utiskuta na zapad, gdje je BL samo 30 km udaljena od bilo koje granice 'neprijatelja'. Jedan realni ili inscenirani sukob dovoljan je za opci kaos u RS.
Preporuke:
1
7
25 petak, 31 avgust 2012 12:32
Zona
Čudnih li vremena, čudnih li običaja dragi Lave! Možda će te Vi koji savršeno koristite tuđice u našem jeziku pobijediti na izborima koji slijede u Republici Srpskoj.Upuštate se u procjene i ne pitajući se kojoj i da li uopšte i jednoj partiji pripadam.Ovog puta ću se argumetovano osvrnuti na JP "Šume Republike Srpske" koje su u vrijeme vlasti SNSD-a dovedene do propasti.To je činjenica. 2010 god preduzeće je poslovalo sa dobitkom od svega 1.066.111 KM i 10 šumskih gazdinstava u sastavu JP je poslovalo sa gubitkom,2011 ovo preduzeće je poslovalo sa gubitkom za 3.704.984 KM,za prvih 6 mjeseci 2012 ovo preduzeće je poslovalo sa gubitkom, zar to nije činjenica.Činjenica je da je generalni direktor koji uhapšen postavljen u 7 mjesecu 2011 godine, nije mi bila najbolja procjena na godinu i po dana.Činjenica je da je donošenjem novog Zakona o šumama17.jula 2008 krenulo posrnuće ovog preduzeća i to vjerovatno svjesno donošenjem člana 33.ovog Zakona.
Preporuke:
3
0
26 petak, 31 avgust 2012 12:41
Zona
Nastavak
član 33 Zakona o šumama
Dio poslova gazdovanja šumama i šumskim zemljištem (korišćenje šuma i šumskog zemljišta u svojini Republike, uključujući i obavezu održavanja), Javno preduzeće šumarstva „Šume Republike Srpske“ a.d., obavlja na osnovu posebnog ugovora koji zaključuje sa Ministarstvom uz prethodnu saglasnost Vlade.
(2) Javno preduzeće šumarstva „Šume Republike Srpske” a.d. (u daljem tekstu: korisnik šuma i šumskog zemljišta u svojini Republike), dio poslova
gazdovanja šumama i šumskim zemljištem u svojini Republike koje su u sastavu šumsko privrednih područja i područja krša obavlja preko organizacionih dijelova koje ono osniva i koji su u njegovom sastavu.
član 36
Vlada na prijedlog Ministarstva može korisniku šuma i šumskog zemljišta u svojini Republike privremeno ograničiti ili oduzeti poslove korišćenja šuma i šumskog zemljišta u svojini Republike uključujući i obavezu održavanja na dijelu ili cijeloj površini ukoliko on ove poslove ne obavlja u skladu sa ovim zakonom i ugovorom
Preporuke:
2
0
27 petak, 31 avgust 2012 12:49
Zona
nastavak
dok ne izvrši naložene mjere i ne uskladi
svoje aktivnosti sa važećim zakonskim propisima.
(2) Privremeno ograničeni ili oduzeti poslovi korišćenja šuma i šumskog zemljišta u svojini Republike uključujući i obavezu održavanja detaljnije će se regulisati Ugovorom između Ministarstva i korisnika šuma i šumskog zemljišta u svojini Republike.
Ovo je samo dio Zakona o šumama koji ne ide u korist Javnog preduzeće, da ne nabrajam ostale manjkavosti ovog Zakona, da Vas ne zamaram, koje su dovele ovo preduzeće u nezavidan položaj, koje su vjerovatno usmjerene na postepeno uvođenje koncesija koje bi dovele do otpuštanja radnika i još veće nezaposlenosti.
Ako ste mislili ko je bio u mandatu Pere Bukejlovića direktor Šuma republike Srpske bio je inženjer Vlastimir Topalić. Mnogo toga ima argumentovano da se polemiše sa Vama, ali za to treba i prostora i vremena. Javite mi se poslije okotbarskih izbora.
Preporuke:
3
1
28 petak, 31 avgust 2012 14:03
Lav
Koncesiju na Srpske Šume može dati samo neznalica, činjenica stoji, kradete u tim šumama nemilice, možda bi trebalo uvesti samo specijalnu policiju za Srpske Šume , gospod Bog nije u stanju srediti situaciju. Ne dirajte mi u integritet ličnosti, to je znak ineferiornosti , rekao sam vam, samo argumentacija. Ono što je za vas tuđica ne mora biti za mene.... Ko će pobediti, mene neće niko !Još da vam se pohvalim... bio sam direktor deset godina, prosečna plata kad sam došao bila je c 300 KM , kad sam dao ostavko više od 800 KM, ne bih našim ljudima više bio rukovodilac, ni za milion maraka mesečno ! Svako dobro.
Preporuke:
2
2
29 petak, 31 avgust 2012 14:48
Zona
Lave,
preformulisala bih "kradete" u kradu i da se u nečemu složimo.Ali zar "krađa" nije ušla u sve pore društvenog života? Nije tamo gdje nema šta da se ukrade i gdje nema ko da ukrade. To je nažalost manje više stanje u svim državicama nastalim raspadom bivše nam zajedničke države i prelaskom iz jednog društvenog uređenja u drugo.Slažem se donekle i što se tiče vaše faze direktorovanja. Zavisi kakvo je okruženje tog pravnog subjekta, pod kojim ste uslovima i kakvom ste preduzeću bili direktor.
Zdravo, živo Lave!
Preporuke:
2
0
30 subota, 01 septembar 2012 00:16
Velibor, R.Srpska
"Nema sumnje da je ponašanje Lagumdžije neprihvatljivo za RS, ali to je, imajući u vidu gore iznesene podatke, trenutno za nas sekundarno pitanje, posmatrano čak i sa pozicije nacionalnog interesa. Trenutno, RS nije ugrožena bahatim ponašanjem Lagumdžije, već vlastitom nesposobnošću da se organizuje kao ekonomski održiv entitet."Bravo za autora! Pogodio je suštinu i ogolio Dodika.Nažalost, kako reče jedan naš političar nema te vlasti koju narod nije zaslužio.Šta će sad reći čitaoci NSPM iz Srbije koji i ne žele mućnuti glavom o Dodikovim jalovim,populističkim i bahatim izjavama i ponašanju?Volio bih da njegova stranka izgubi na lokalnim izborima, odnarodili su se!
Preporuke:
4
1
31 subota, 08 septembar 2012 00:03
isak
Ma jok ba braco Srbi!? Dodik nije kriv nizasta.Kriv je narod sto ga bira.Narod ko narod.Kad Mile prica tom svom narodu o ekonomij onda taj isti narod Srbski bleji u njega ko.... (jer ekonomija nije bitna),a kad Mile pocne o ugrozenosti rep.srbske Lagumdzijama,Izetbegovicima itd,onda taj narod Srbski skace i trazi oruzje da brani ono sto se branit neomere.Jer Mile samo potura sto bi rekli u nasen narodu Bosnasko Srbskom-Bosnjackom,Bosnasko-Hrvatskom: CAVCE POD GOLUPCE!Rjesenje je da se vi braco Srbi pocnete osamostaljivati zajedno sa Miltom .A kad ce doci to potpunog osamostaljivanje,veliko je pitanje."Ako ikad a mozda nikad"!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner